Avtalad servicenivå för Kundsupport (SLA)
Tjänsten teknisk Kundsupport (Helpdesk) ingår för Avtalade SaaS-tjänster. Beställaren kan även Avtala om verksamhetssupport på Microsofts eller Googles appar för skolverksamhet, med samma servicenivå som för teknisk support.
Svarsfrekvens och svarstider för mottagna samtal och ärenden via supportportal från tillåtna användare under Avtalad Servicetid mäts per dygn enligt nedanstående.
Avtalad Servicetid:
- 8 kontorstimmar helgfri dag måndag till fredag kl 8-17. Supportärenden som inkommer under helgdag behandlas under nästkommande helgfria vardag.
- Undantag för klämdagar: Supporten är stängd under så kallade klämdagar. En klämdag är en arbetsdag som infaller mellan två helgdagar (t.ex. en röd dag och en helg) och som tas ut som en ledig dag.
Klämdagar 2025:
- Fredag 2 maj: Mellan 1 maj (Första maj) och helgen.
- Fredag 30 maj: Mellan Kristi Himmelsfärdsdag (torsdag 29 maj) och helgen.
- Fredag 26 december: Mellan Juldagen (torsdag 25 december) och helgen.
Klämdagar 2026:
- Fredag 2 januari: Mellan Nyårsdagen (torsdag 1 januari) och helgen.
- Måndag 5 januari: Mellan helgen och Trettondagen (tisdag 6 januari).
- Fredag 15 maj: Mellan Kristi Himmelsfärdsdag (torsdag 14 maj) och helgen.
Klämdagar 2027:
- Fredag 7 maj: Mellan Kristi Himmelsfärdsdag (torsdag 6 maj) och helgen.
Ärenden som inkommer under klämdagar hanteras nästkommande helgfria vardag i enlighet med gällande servicenivåer.
Tillåtna användare: Endast namngivna och godkända kontaktpersoner från Beställaren har rätt att kontakta supporten. Dessa registreras i vårt system och hanteras enligt överenskommen process.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov