Ibland kan man få problem med att logga in på vissa konton. Inloggningen med användarnamn och lösenord lyckas visserligen, men man blir hänvisat till ny inloggning på outlook.com (den privata tjänsten). Det man kan göra är att "ta tillbaka" kontot till företagstjänsten på följande sätt:
- Flytta ut användaren till onmicrosoft.com med Powershell for Windows Azure AD:
Set-MSolUserPrincipalName –UserPrincipalName [email protected] -NewUserPrincipalName [email protected]
Ett lösenord returneras - Logga in via https://portal.office.com och verifiera att kontot fungerar.
- Byt UPN i AD (för att DirSync ska fånga upp en ändring på det attributet).
- Kör DirSync. Kolla att UPN ändrats i Office 365. Testa att logga in via https://www.outlook.com/demo.eventful.
- Byt tillbaka UPN i AD
- Kör DirSync. Kolla att UPN ändrats i Office 365. Testa att logga in via https://www.outlook.com/demo.eventful.nu
Kontrollerad 2024-05-31
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov