Korrigera konton som det inte går att logga in på

Ändrad den Ons, 5 juni vid 3:52 E.M.

Ibland kan man få problem med att logga in på vissa konton. Inloggningen med användarnamn och lösenord lyckas visserligen, men man blir hänvisat till ny inloggning på outlook.com (den privata tjänsten). Det man kan göra är att "ta tillbaka" kontot till företagstjänsten på följande sätt:



  1. Flytta ut användaren till onmicrosoft.com med Powershell for Windows Azure AD:

    Set-MSolUserPrincipalName –UserPrincipalName 
    [email protected] -NewUserPrincipalName [email protected]

    Ett lösenord returneras
  2. Logga in via https://portal.office.com och verifiera att kontot fungerar.
  3. Byt UPN i AD (för att DirSync ska fånga upp en ändring på det attributet).
  4. Kör DirSync. Kolla att UPN ändrats i Office 365. Testa att logga in via https://www.outlook.com/demo.eventful.
  5.  Byt tillbaka UPN i AD
  6.  Kör DirSync. Kolla att UPN ändrats i Office 365. Testa att logga in via https://www.outlook.com/demo.eventful.nu



Kontrollerad 2024-05-31

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov