Service Level Agreement (SLA) för integrationer

Ändrad den Fre, 4 apr. vid 10:34 F.M.


Generell SLA för integrationer

Eventful förbinder sig att för kunder som är i förvaltning att schemalagt efterfråga nya data ifrån det system som är datakälla för integrationen till mottagande systemleverantör. Frekvensen för dessa frågor (schemaläggningen) är som standard en gång per dygn, men kan enligt överenskommelse ske oftare.

  • Efterfrågan av nya data från datakällor sker minst en (1) gång per dygn


Resultatet av integration med datakälla är avhängigt att datakällan är tillgänglig och att den innehåller data. Om frågan genererar ett felmeddelande loggas detta och loggen med felmeddelanden kontrolleras och följs upp dagligen i samband med arbetsdagens start, (ca 08:00). Om det bedöms rimligt kommer integrationen att köras om manuellt. Eventful svarar för att kontakta kund och/eller systemleverantör för information och/eller input i de fall man bedömer att detta är nödvändigt för att lösa problemet.

  • Uppföljning av felmeddelande sker en (1) gång per dygn


Eventful kan aldrig garantera att nya data finns för integration till systemleverantören eller att denna data är av korrekt kvalitet.


För att förhindra att data plockas bort från systemleverantören på grund av fel i datakällan kan i de flesta fall olika tekniska skyddsåtgärder såsom gränsvärden sättas upp enligt vad som är rimligt. Där integrationen kommer stannas och därefter kan felsökas om det är så att frågans svar genererar färre objekt än vad som stipulerats av gränsvärdet.


Eventful kan inte heller garantera att den data som hämtas ifrån datakälla är med sanningen överensstämmande, det ansvaret vilar på administratör av datakällan.


I de fall integrationen fått korrekt mängd data kommer eventuella överenskomna transformationer och regelverk att appliceras. Bearbetad data tillgängliggörs sedan för det/de mottagande system som ingår enligt avtalad specifikation från respektive systemleverantör på mottagande sida.


Även när det gäller att lämna ifrån sig data till mottagande system är Eventful beroende av att dessa system är i drift och tar emot data på överenskommet sätt inom överenskomna tidsintervall.



Ytterligare SLA för FlowSync

Eventful integrerar med ett antal Microsofttjänster, se nedan, för att erhålla stabil drift i FlowSync. Microsofts tjänster har följande SLA:er: https://www.microsoft.com/licensing/docs/view/Service-Level-Agreements-SLA-for-Online-Services?lang=1


Eventful nyttjar följande Microsofttjänster för driften av FlowSync:

  • App Service
  • Azure SQL Database
  • Azure Functions
  • Storage Accounts
  • Virtual Machines



SLA för kundsupport

Vi erbjuder SLA kopplat till vår kundsupport, för mer information läs om Eventfuls tekniska support.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov