Om din organisation arbetar i G Suite men använder Outlook för mejl kan det vara bra att vidarebefordra sin mejl från sin Gmail för att slippa hålla koll på två mejl-konton.
- Logga in på ditt Gmail-konto.
- Klicka på kugghjulet uppe till höger och välj "visa alla inställningar".
- Klicka på fliken "Vidarebefordran och POP/IMAP".
- Klicka på "Lägg till en adress för vidarebefordran".
- Ange den e-postadress du vill att meddelandena ska vidarebefordras till
. - Klicka på "Nästa" följt av "Fortsätt" och slutligen "OK".
- Klicka på verifieringslänken i e-postmeddelandet som skickats till adressen du har vidarebefordrat mejlen till.
- Godkänn genom att klicka "Bekräfta".
- Gå tillbaka till ditt Gmail-konto, öppna "Inställningar" och uppdatera webbläsaren.
- Klicka på fliken "Vidarebefordran och POP/IMAP".
- Välj "Vidarebefordra en kopia av inkommande e-post till" under avsnittet "Vidarebefordran".
- Välj vad du vill ska hända med Gmails kopia av e-postmeddelandena.
Google rekommenderar alternativet "Behåll ___ kopia i Inkorgen". - Klicka "Spara ändringar".
Kontrollerad 2023-08-08
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov